Ekonomi

Hemzemin geçitler 2026’da alt veya üst geçide dönüşecek

Hemzemin geçitler alt veya üst geçide dönüştürülecek, geçidin yapımı ve diğer güvenlik tedbirlerinin alınması hemzemin geçidin geçtiği yolun bağlı olduğu kurum veya kuruluşların sorumluluğunda olacaktır.

Karar Resmi Gazete’de yayımlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. “Demiryolu Hemzemin Geçitlerinde Alınacak Tedbirler ve Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelik”Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

31 Aralık 2025’e kadar son tarih

Hemzemin geçitler 31 Aralık 2025 tarihine kadar yeni yönetmeliğe uygun hale getirilmelidir.

Artık sorumluluk karayolunun bağlı olduğu kurum veya kuruluşlara aittir.

Mevcut yönetmelikte hemzemin geçitlerin alt/üst geçide dönüştürülmesi TCDD’nin sorumluluğundaydı. Yeni düzenleme ile hemzemin geçidi kesen yolun bağlı olduğu kurum veya kuruluşlar, alt ve üst geçidin imalatından ve diğer güvenlik tedbirlerinin alınmasından sorumlu tutulmuştur.

Trafik yoğunluğunun fazla olduğu bölgelerde mevcut yönetmelikte 30 bin olan seyir momenti 90 bine çıkarılacak ve karayolu ile ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından 174 adet alt/üst geçit yapılacak.

Görüş mesafesinde değişiklik

Mevcut yönetmelikte tüm hemzemin geçitlerde görüş mesafesi, “Karayolu taşıtından demiryoluna 5 metre, demiryolunun her iki yanından 500 metre”, “Demiryolu aracından hemzemin geçidin görüş mesafesi her iki yönde 750 metredir” olarak belirlendi. Yeni yönetmelikte, karayolundan 500 metre, demiryolundan 750 metre görüş mesafesi kuralı değiştirilmiş, etkin korumalı hemzemin geçitler için görüş mesafesi tabanı, pasif korumalı hemzemin geçitler için kaldırılmıştır. “tren hızına göre görüş mesafesi”azimli.

Seviye sınıflandırması değişti

Halihazırda hemzemin geçitler 3 türe ayrılmıştır: ücretsiz (çapraz işaretli), flaşörlü/zilli otomatik bariyer ve korumalı bariyer.

Yeni düzenleme ile sadece çapraz işaretli hemzemin geçitler pasif korumalı hemzemin geçitler ve aktif muhafazalı diğer tüm uyarı sistemleri olarak iki şekilde sınıflandırılmaktadır.

Hemzemin geçitlerin ve yaklaşım yollarının üretim sınırı yenilendi

Mevcut yönetmelikte, her iki taraftaki raydan 5 metre sonraki kısımda hemzemin geçitler ve yaklaşım yollarının yapımı, bakımı ve işletilmesinden yolun bağlı olduğu kurum veya kuruluş sorumluydu. Yeni düzenleme ile 5 metrelik mesafe kuralı kaldırıldı. Buna göre yolun bağlı olduğu kurum ve kuruluş, hemzemin geçidin bitiminde rayın karayolu ile kesiştiği noktadan itibaren yol kullanıcıları için levhaların üretilmesi, bakım ve onarımı ile gerekli güvenlik tedbirlerinin alınmasından sorumlu olacak. her iki tarafta kaplama.

Sıkça Sorulan Sorular
  • hemzemin geçit nedir?

    Düzey, Farsça kökenli bir kelime olup, “aynı düzeyde, aynı düzeyde, aynı yükseklikte” anlamlarına gelmektedir. Demiryolu ile karayolunun kesiştiği yerlere “hemzemin geçit” denir. Hemzemin geçit, demiryolu ile karayolunun aynı seviyede kesiştiği noktadır. Hemzemin geçitlerde demiryolu karayolu üzerinden geçmektedir. Hemzemin geçit, araçların hemzemin geçitlerden güvenli bir şekilde geçebilmesi için bariyer veya ışık sistemi ile korunmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu